Werkwijze

Advies
Zodra wij een aanvraag ontvangen voor een hulpmiddel en/of aanpassing, komt één van onze adviseurs langs voor een adviesbezoek. Samen met de cliënt en therapeut wordt bekeken welke oplossing wij kunnen bieden. De wensen en mogelijkheden van de cliënt worden besproken en er worden diverse hulpmiddelen uitgeprobeerd.

Aanvraag
Zodra er een keuze voor een hulpmiddel en/of aanpassing is gemaakt, stellen wij een offerte op. De aanvrager, meestal de behandelend arts, ergotherapeut of logopedist, is verantwoordelijk voor het indienen van de aanvraag bij de betalende instantie (zorgverzekeraar, zorgkantoor, gemeente of UWV).

Hiervoor zijn de volgende documenten nodig:
• De medische indicatie van de arts of specialist
• De motivatie van de aanvrager
• De offerte met motivatie voor keuze van het hulpmiddel en/of aanpassing van RTD Arnhem

Klik hier voor meer informatie over vergoedingen.

Goedkeuring
Zodra wij de goedkeuring van de betalende instantie hebben ontvangen gaan we aan de slag. Materialen worden ingekocht, onze technische afdeling maakt de nodige aanpassingen en eventuele tussenpassingen worden ingepland. Afhankelijk van het hulpmiddel en de aanpassingen die nodig zijn, duurt het vervolgens gemiddeld 3 - 6 weken voordat het hulpmiddel wordt afgeleverd.

Aflevering
Bij de aflevering van het hulpmiddel wordt er– indien vooraf afgesproken – een instructie verzorgd en is er de mogelijkheid om vragen te stellen.

Bij eventuele storingen of mankementen kunt u tijdens kantooruren (8.00 – 16.30) contact opnemen met onze serviceafdeling. Hiervoor kunt u bellen met 026-3529292.
 

Ons aanbod
Nieuwsbrief
Meld u aan
Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Aanmelden
Afmelden

 
Loading...